• LOGIN
  • Geen producten in de winkelwagen.

Hoe ziet customer advocacy er in 3 jaar uit? – Stap 7/8

Klantbelangen

Hoe ziet customer advocacy er in 3 jaar uit? – Stap 7/8

Klantbelangen gaan een steeds belangrijkere rol spelen in de manier waarop B2B-bedrijven in de toekomst zaken doen. Uit extern onderzoek blijkt dat er vier basistypische persoonlijkheidstypen zijn en dat bedrijven hun belangenbehartigingsprogramma’s op één lijn moeten brengen.
Intern onderzoek ondersteunt het bestaan ​​van deze persoonlijkheidstypen en hun bruikbaarheid bij het voorspellen van belangenbehartiginggedrag / motivaties.

In deze en volgende artikelen zullen we in 8 stappen een tipje van de sluier oplichten.

– Invoering
– De meest succesvolle klantbelevingsprogramma’s zijn volledig gericht op de klant
– The Four Advocate Personalities
– De persoonlijkheden testen
– Kunnen persoonlijkheden gedrag voorspellen?
– 5 stappen voor het creëren van een levendig, betrokken en klantgericht belangenbehartigingprogramma
– Dus … Hoe ziet customer advocacy er in drie jaar uit?
– Wat Customer Advocacy niet is

Dus ... Hoe ziet customer advocacy er in drie jaar uit?

De belangenbehartiging van klanten zal een actieve gemeenschap van klanten zijn die worden gedreven door hun eigen intrinsieke motivatie om acties te ondernemen die zichzelf helpen beter te groeien, terwijl tegelijkertijd het bedrijf waar ze voor pleiten beter wordt.

Wat Customer Advocacy niet is

Begrijpen wat voorspraak of pleiten is, kan nuttig zijn, maar het is even belangrijk is om te benadrukken wat bepleiten niet is:

Een groep mensen die zich bezighouden met transactioneel gedrag
In plaats van hersenloze drones op zoek naar geldelijke beloningen of cadeaubonnen, wil je mensen die betrokken zijn omdat ze zichzelf, hun bedrijf of hun carrière willen laten groeien.

Een community van engagementen die vooral uw bedrijf ten goede komt
Het is belangrijk om actief waarde neer te zetten als je in ruil waarde verwacht.

“Goed om te hebben"
Als ze goed worden behandeld, vertegenwoordigen pleiters een enorme waarde voor uw merk of product en verdienen ze het om als zodanig behandeld te worden – pleiters moeten worden beschouwd als niet minder dan een bedrijfsmiddel.

Beperkt door software
Vermijd overhaaste aankoop van software die je dwingt om belangenbehartiging uit te voeren zoals de software het ziet.

Nu willen we niet eindigen op een negatieve manier. Dus, als we je met een laatste tip kunnen helpen als het gaat om belangenbehartiging, dan is het dat advocacy-programma’s ongelooflijk klantgericht moeten zijn.

DUS VERGEET DE KLANT NIET!

Samen op weg naar waardevolle groei!

Sinteno verzorgt training en coaching in het ontwikkelingsproces dat wordt ingezet om wenselijke en duurzame veranderingen te bevorderen. Het is een vorm van professionele begeleiding waarbij Sinteno haar gesprekspartners gelijkwaardig behandelt en ondersteunt bij het behalen van zijn of haar zelfgekozen doelen. De coach en de coachee nemen beiden hun verantwoordelijkheid voor het proces. De coachee krijgt tijdens het proces nieuwe inzichten door te reflecteren op eigen kennis en (eventueel) op de kennis van de coach. Op deze manier wordt de coachee bekwamer in het bereiken van eigen doelen. Dit kan mogelijk worden gemaakt door middel van gestructureerde, gerichte interactie en het gebruik van passende tools en technieken.

Coaching kan plaats vinden op individueel-, afdeling en organisatiebreed niveau. Meer informatie over de mogelijkheden ten aanzien van coaching en begeleiding bij transformaties vind je hier.

21 september 2020


Compleet in opleiden

Algemene Voorwaarden

Sinteno is een volle dochter van IQ4Learning
Sinteno Attitude
top

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten