Klantbelangen
#6 Hoe ziet customer advocacy er in 3 jaar uit? (stap 1)
Klantbelangen gaan een steeds belangrijkere rol spelen in de manier waarop B2B-bedrijven in de toekomst zaken doen. Uit extern onderzoek blijkt dat er vier basistypische persoonlijkheidstypen zijn en dat bedrijven hun belangenbehartigingsprogramma’s op één lijn moeten brengen. Intern onderzoek ondersteunt het bestaan van deze persoonlijkheidstypen en hun bruikbaarheid bij het voorspellen van belangenbehartiginggedrag / motivaties.
In deze en volgende artikelen zullen we in 8 stappen een tipje van de sluier oplichten.
– Invoering
– De meest succesvolle klantbelevingsprogramma’s zijn volledig gericht op de klant
– The Four Advocate Personalities
– De persoonlijkheden testen
– Kunnen persoonlijkheden gedrag voorspellen?
– 5 stappen voor het creëren van een levendig, betrokken en klantgericht belangenbehartigingprogramma
– Dus … Hoe ziet customer advocacy er in drie jaar uit?
– Wat Customer Advocacy niet is
Invoering
Wat motiveert een klant om een pleitbezorgingsactie te ondernemen? Deze vraag wordt steeds belangrijker naarmate het koopproces meer klantgericht wordt. Maar de waarheid is dat er zoveel advocacy-acties zijn die klanten in zoveel verschillende contexten kunnen nemen, dat een even belangrijke vraag om dit te overwegen is: ‘hoe ziet customer advocacy er over 3 jaar uit’? Dit is de vraag die we gaan toelichten met behulp van de primaire informatiebronnen: externe rapporten en onderzoeken, twee advocacy-enquêtes die zijn uitgevoerd en praktijk ervaringen.
In het volgende artikel gaan we dieper in op: De meest succesvolle klantbelevingsprogramma’s zijn volledig gericht op de klant.
Samen op weg naar waardevolle groei!
Sinteno verzorgt training en coaching in het ontwikkelingsproces dat wordt ingezet om wenselijke en duurzame veranderingen te bevorderen. Het is een vorm van professionele begeleiding waarbij Sinteno haar gesprekspartners gelijkwaardig behandelt en ondersteunt bij het behalen van zijn of haar zelfgekozen doelen. De coach en de coachee nemen beiden hun verantwoordelijkheid voor het proces. De coachee krijgt tijdens het proces nieuwe inzichten door te reflecteren op eigen kennis en (eventueel) op de kennis van de coach. Op deze manier wordt de coachee bekwamer in het bereiken van eigen doelen. Dit kan mogelijk worden gemaakt door middel van gestructureerde, gerichte interactie en het gebruik van passende tools en technieken.
Coaching kan plaats vinden op individueel-, afdeling en organisatiebreed niveau. Meer informatie over de mogelijkheden ten aanzien van coaching en begeleiding bij transformaties vind je hier.