Leerlijn Beursverkoop & netwerken
De functiegerichte leerlijn Beursverkoop & Netwerken is een met zorg samengestelde verzameling van online leermodules die, binnen het commerciële vakgebied, behoren bij speciaal daarvoor gedefinieerde functies.
Elke online leermodule start met een omschrijving van de leerdoelen. Aan het einde van elke leermodule ben je in staat om de kennis die je hebt opgedaan in je commerciële functie toe te passen. Daarnaast dient de volledige online leerlijn als naslagwerk en is één jaar lang, 24/7 tot je beschikking en daarmee uniek in zijn soort.
Omschrijving
Het succes van een deelname aan een beurs of vergelijkbare contactdagen, wordt niet alleen bepaald door de aantrekkelijkheid van jouw stand. De juiste voorbereiding en aanpak tijdens dit soort evenementen leiden tot een perfect resultaat en laten bij jouw doelgroep de beste indruk achter.
Met de Leerlijn Beursverkoop & netwerken wordt je bewust gemaakt van de succesfactoren ten aanzien van een deelname aan een beurs of vergelijkbare contactdagen, met de bedoeling dat het rendement sterk zal toenemen en tot veel nieuwe leads en orders zal leiden.
Doelgroep
De Leerlijn Beursverkoop & netwerken is een zeer geschikte training voor iedereen die het maximale rendement uit zijn deelname aan beurzen en andere contactdagen wil halen. Direct persoonlijk contact en netwerken staan hierbij centraal.
Opzet leerlijn
De Leerlijn Beursverkoop & netwerken is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
- Beursverkoop
- Klantwerving & behoud verkoopprocessen
- Opbouw verkoopgesprek
- Presentatietechnieken
- Verkoop & Communicatie
- Vraag- en luistertechniek
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat
De algemene resultaten zijn dat je leert:
- Concrete doelstellingen te formuleren voorafgaand aan een beurs of contactdagen
- Wat de algehele beurs etiquette is
- Hoe je bezoekers en geïnteresseerden moet aanspreken
- Aan wie vragen te stellen en hoe je dit effectief kunt doen
- Hoe je snel een potentiële klant kwalificeert
- Wat je op een beurs of contactdagen met bezoekers bespreekt
- Prioriteiten te stellen op basis van de beschikbare tijd
- Welke structuur ten grondslag ligt aan een succesvol beursgesprek
- Voor een optimale opvolging tijdens en vooral na de beurs te zorgen
Programma
- Doelgroep en verkoopstrategie bepalen
- Dresscode en algehele voorbereiding
- Communicatiestijlen
- Verbale versus non-verbale communicatie
- Effectieve vraag- en luistertechnieken
- Bezoekers aanspreken
- Kopers en kijkers herkennen
- Spiegelen aan de ontvanger
- Omgaan met verschillende typen bezoekers
- Vergroten van de bezoekersinteresse
- Klantgerichtheid als attitude en herkennen van koopsignalen
- Omgaan met weerstand en klachten
- Verschillende situaties en scenario’s
- Beïnvloedingsvaardigheden
- Controle houden over een gesprek
- Prioriteiten stellen en omgaan met meerdere bezoekers tegelijkertijd
- Afsluitfase en actiepunten definiëren
- Opvolging van gemaakte afspraken
- Persoonlijk actieplan
Advies studieduur
33 uur
Online toegang
12 maanden
Examens | Diploma’s | Certificaten
Je schrijft je in voor een examen om een salesdiploma of -certificaat te behalen (als je dat wilt).
Je kunt examens voor Salesopleidingen doen bij Examenbureau LSSO.
Als je een totale opleiding volgt en je aan het einde van de opleiding voldoet aan de slagingsregels, ontvang je een LSSO-diploma.
Informatie over examens, kosten en aanmelding hiervoor tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.