• LOGIN
  • Geen producten in de winkelwagen.

Leerlijn Basis Verkoopvaardigheden

De functiegerichte leerlijn Basis Verkoopvaardigheden is een met zorg samengestelde verzameling van online leermodules die, binnen het commerciële vakgebied, behoren bij speciaal daarvoor gedefinieerde functies.

Elke online leermodule start met een omschrijving van de leerdoelen. Aan het einde van elke leermodule ben je in staat om de kennis die je hebt opgedaan in je commerciële functie toe te passen. Daarnaast dient de volledige online leerlijn als naslagwerk en is één jaar lang, 24/7 tot je beschikking en daarmee uniek in zijn soort.

Omschrijving

Verkopen is niet alleen een logisch proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken, maar ook sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk. Tijdens de Leerlijn: Basis verkoopvaardigheden gaan we uitgebreid in op beide aspecten. We behandelen verschillende verkoopmodellen. Je leert de behoeftes van de klant te bepalen en het vertrouwen te winnen. Daarnaast ondervindt je hoe om te gaan met bezwaren en hoe je een gesprek succesvol afsluit. Als laatste leer je verschillende verkoopgesprekken te voeren waarmee je je verkooptechnieken aanscherpt.

Doelgroep

De leerlijn is gericht op iedereen die een goede basis wil leggen ten aanzien van het voeren van goede en gestructureerde verkoopgesprekken.

Opzet leerlijn

De Leerlijn: Basis verkoopvaardigheden is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:

Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.

Resultaat

De algemene resultaten zijn dat je leert:

  • Het verkoopgesprek op een kwalitatief goede manier te voeren
  • Een klantgericht telefoongesprek te voeren
  • Hoe jij jouw organisatie, product of dienst via de telefoon kunt ‘presenteren’
  • Hoe je vraag- en luistertechnieken kunt toepassen
  • Op een correcte wijze te communiceren zonder je commerciële doelstelling uit het oog te verliezen
  • De ontvanger te overtuigen door op een nette wijze bezwaren te weerleggen
  • Op een originele en persoonlijke wijze te presenteren
  • Alle onderdelen van de onderhandelingsfase te herkennen
  • Lastige situaties de baas te zijn
  • Een gesprek positief en met tastbare actiepunten af te sluiten

Programma

  • Communicatiestijlen
  • Omgaan met verschillende typen klanten
  • Bepalen verkoopstrategie en doelgroep
  • Telefonische vaardigheden
  • Structuur in je telefoongesprek
  • Je valkuilen aan de telefoon
  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
  • Vergroten van de klanttevredenheid
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Effectieve vraag- en luistertechnieken
  • Klantgerichtheid als attitude
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Verschillende situaties en scenario’s
  • Beïnvloeding- en onderhandelingsvaardigheden
  • Controle houden over een gesprek
  • Afsluitfase en actiepunten definiëren
  • Persoonlijk actieplan

Advies studieduur

53 uur

Online toegang

12 maanden

Examens | Diploma’s | Certificaten

Je schrijft je in voor een examen om een salesdiploma of -certificaat te behalen (als je dat wilt).

Je kunt examens voor Salesopleidingen doen bij Examenbureau LSSO.

Als je een totale opleiding volgt en je aan het einde van de opleiding voldoet aan de slagingsregels, ontvang je een LSSO-diploma.

Informatie over examens, kosten en aanmelding hiervoor tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.

Home

VOLG DEZE CURSUS
  •  595,00 per 12 maanden
  • 53 Uren studieduur


Compleet in opleiden

Algemene Voorwaarden

Sinteno is een volle dochter van IQ4Learning
Sinteno Attitude
top

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten