Klantwerving & behoud verkoopprocessen (online)
Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming! Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan alleen maar productkennis. Een goed beeld kunnen vormen van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel.
Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet je dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis. In deze praktische training leren we je het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden ben je in staat meer uit jouw klant te halen en een lange termijn relatie te realiseren. Dat is erg prettig, want het is makkelijker en goedkoper meer omzet uit een bestaande klant te halen dan om steeds nieuwe klanten te werven!
Doelgroep
De online module Klantwerving & behoud verkoopprocessen is voor alle accountmanagers, die willen leren op een bewuste manier hun communicatie en gedrag af te stemmen op de klant.
Resultaat
Na de online module Klantwerving & behoud verkoopprocessen:
- krijg je inzicht in de eigen kwaliteiten
- versterk je de persoonlijke presentatie aan de telefoon
- heb je betere aansluiting bij de behoeften van de klant
- beleef je meer plezier en behaal je meer succes met klanten binnenhalen en behouden
Programma
Het belang van de “Ik-BV’, bewustwording huidige en gewenste:
- Presentatie en uitstraling als relatiebeheerder
- Kwaliteiten en vaardigheden
Persoonlijke effectiviteit
- ‘Leiding’ geven aan jezelf
- Positief denken: denken in kansen en mogelijkheden
- ‘Durf’ hebben jezelf te versterken
Relatiegerichte commerciële vaardigheden
- 70% van je resultaat behalen uit jouw non-verbale communicatie
- Actief telefoneren en gesprekken voeren
- Inleven in de gevoelens van de ander
- Inspelen op de non-verbale signalen van de ander
- Omgaan met emoties van de klant
- Omgaan met ‘lastige’ gesprekspartners: klanttypologieën
- ‘Aansluiting’ vinden bij jouw gesprekspartner
Acquisitie
- Kwalificeren van potentiële klanten (prospects)
- Nadenken over doel, doelgroep en benadering
- Relaties maken en onderhouden
Telefonische acquisitie en verkoop
- Het maken van een goed (persoonlijk) telefoonscript
- De voorbereiding van een telefoongesprek
- Telefonisch een bezoekafspraak verkopen
- Jouw prospect overtuigen tijd en energie te investeren in een persoonlijk onderhoud
- Bondig en aantrekkelijk de ‘meerwaarde’ van jouw product of dienst en je organisatie presenteren
Het vervolg: de relatie onderhouden
- Winstgroei door klantentrouw
Advies studieduur
8 uur
Online toegang
3 maanden
Examens | Diploma’s | Certificaten
Deze cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat wordt afgenomen in één van de examencentra van het ‘Examenbureau LSSO’.
Wanneer het resultaat voldoende is, geeft dit recht op een landelijk LSSO-erkend certificaat.
Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.