ITIL Foundation v4 met examen
In deze online cursus ITIL Foundation v4 met examen leer je alle basisbeginselen en kernbegrippen rondom ITIL V4. ITIL is de internationaal erkende toolset en het referentiekader om beheerprocessen binnen de ICT organisatie in te richten. Naast een introductie in ITIL doorloopt deze cursus de volledige toolset.
Bij de de online cursus ITIL Foundation v4 met examen is inbegrepen:
- Examenvoucher
- Proefexamens
- 6 maanden onbeperkt toegang
ITIL is weggelegd voor iedereen die actief is binnen de IT wereld zoals IT-medewerkers, IT-managers, projectmanagers en servicedesk medewerkers.
Met de ITIL Foundation certificering toon je aan over de kennis te beschikken van de Service Levenscyclus, zoals beschreven in de 5 kernboeken van ITIL:
- Servicestrategie
- Service-ontwerp
- Servicetransitie
- Serviceproductie
- Continue Serviceverbetering
Doelgroep
IT professionals.
Resultaat
Na het afronden van de online cursus ben je bekend met de theorie achter ITIL versie 4 en ken je de kernbegrippen. Tevens ben je optimaal voorbereid om het ITIL v4 examen te halen. Na afloop van dit examen behaal je de officiële ITIL certificering.
Voorkennis
Er is geen specifieke voorkennis vereist.
Inhoud
Tijdens de online cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:
De basisbegrippen en principes van ITIL
- Service en Value
- Service Relationships
De 4 dimensies van ITIL:
- Organisatie en mensen
- Informatie en technologie
- Value stream en processen
- Partners en suppliers
De 7 ITIL Guiding Principles:
- Focus on value
- Start where you are
- Progress iteratively with feedback
- Collaborate and promote visibility
- Think and work holistically
- Keep it simple and practical
- Optimize and automate
Service Value System
- Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support
Service Value Chain
- Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
- ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management; Servicedesk; Service level management
Het doel van de volgende ITIL practices:
- Information security management
- Relationship management
- Supplier management
- Service configuration management
- IT asset management
- Business analysis
- Deployment management
- Monitoring and event management
- Release management
Inbegrepen
Certificaat van deelname | ja |
Voortgangsbewaking | ja |
Geschikt voor mobiel | ja |
Studieadvies | Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies. |
Studiemateriaal | Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen. |
Service | Service via telefoon of e-mail. |
Duur
21 uur
Beschikbare taal
Engels
Online toegang
6 maanden