• LOGIN
  • Geen producten in de winkelwagen.

Communicatie & Verkooporganisatie (online)

De verkoper is een onderdeel van de verkooporganisatie. Om alle klanten goed te kunnen bewerken zal het bedrijf zich moeten bezinnen op de verkooporganisatie.
Om het maximale uit je verkopers te halen is het belangrijk dat je totale verkooporganisatie efficiënt en effectief is ingericht.
De invulling van de volgende vragen is daarbij belangrijk, zoals: Is de interne rolverdeling logisch en duidelijk? Zijn je verwachtingen naar je medewerkers helder? Hoe helpt jouw organisatie je verkopers om zich zoveel mogelijk te kunnen focussen op hun kerntaken?
Een heldere rolverdeling is een belangrijke voorwaarde om succesvol te kunnen zijn.

Hoe de verkooporganisatie de klanten over de verschillende verkopers opdeelt, is afhankelijk van diverse aspecten. We zien in de praktijk dat een van deze aspecten zo zwaar weegt dat het bepalend is voor de marktbewerking. De meest voorkomende indelingen zijn:

  • De regionale indeling;
  • De indeling op product;
  • De indeling op afnemer of branche.

Daarnaast is het (intern) communiceren van wat hiervoor is geschreven een niet onbelangrijk onderdeel van de verkooporganisatie. Iedereen moet namelijk op de hoogte zijn wat van hem of haar wordt verwacht.

Met de online module Communicatie & Verkooporganisatie leer je hoe een verkooporganisatie opgezet kan worden en hoe de (interne) communicatie verloopt.

Doelgroep

De online module Communicatie & Verkooporganisatie is geschikt voor verkopers, verkoopleiders, Account Managers en commerciële medewerkers die hun verkoopvaardigheden willen aanscherpen om zo het resultaat uit gesprekken te vergroten.

Resultaat

  • Het in de praktijk leren toepassen van de verschillende verkooptechnieken
  • Het aan je doelgroep leren aanpassen van je verkoopgesprek
  • Flexibiliteit in je gesprekken en in je omgang met je klanten

Inhoud

  • Verbeteren van commerciële vaardigheden
  • Actief leren luisteren
  • Vraag- en gesprekstechnieken om op een gestructureerde wijze de echte behoeften en knelpunten van de klant naar boven te halen
  • Omgaan met tegenwerpingen
  • Afsluittechnieken

Advies studieduur

6 uur

Online toegang

3 maanden

Examens | Diploma’s | Certificaten

Deze cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat wordt afgenomen in één van de examencentra van het ‘Examenbureau LSSO’.
Wanneer het resultaat voldoende is, geeft dit recht op een landelijk LSSO-erkend certificaat.

Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.

Home

VOLG DEZE CURSUS
  •  125,00 Excl. BTW per 3 maanden
  • 6 Uren studieduur


Compleet in opleiden

Algemene Voorwaarden

Sinteno is een volle dochter van IQ4Learning
Sinteno Attitude
top

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten