#1: Klanten zijn al 57% door het aankoopproces heen voordat ze het eerste zinvolle contact met een verkoper hebben.
Vooruitgang in technologie heeft het gedrag van consumenten in de laatste twee decennia aanzienlijk veranderd. Het blijkt dat klanten al 57% door het aankoopproces heen zijn voordat ze het eerste zinvolle contact met een verkoper hebben.
Challanger sales maakt verkopers succesvoller
Wat betekent dit nu concreet?
Dit betekent dat klanten vooraf al een schat aan informatie hebben vergaard. Zo komen ze bij het eerste contact met de verkoper al aandragen met vooropgezette ideeën over welke producten en functies ze willen kopen en niet onbelangrijk ze weten al hoeveel ze bereid zijn te betalen!
Dit gedrag heeft nu ook zijn weg gevonden naar het bedrijfsleven. Kopers van bedrijfstechnologische producten en diensten doen hetzelfde soort onderzoek als de consument voordat ze ooit contact hebben gehad met een verkoper. Omdat de traditionele verkoopmethoden tegenwoordig hierdoor niet meer overeenkomen met de verwachtingen van de koper verliezen ze hun doeltreffendheid.
Het wordt hoog tijd dat de verkoop de klant inhaalt met een verkoopmethodiek die overeenkomt met de voorkeur van de koper.
Met de ‘Challenger Sales Methodiek’ komen verkopers tegemoet aan de wens en het gedrag van de koper.
Maar wat wil de koper…?
Een terechte vraag!
In de cursus ‘Challenger Sales Methodiek’ wordt u stapsgewijs meegenomen in deze nieuwe verkoopmethodiek.
Challanger sales maakt verkopers succesvoller