Aangeboden leervormen
ITIL Life Cycle Module - Continual Service Improvement (Exam obligated) (ITI-CSI)
The course will be conducted by D-ICT, Accredited Training Organization of AXELOS Limited. Exam for this training is obligated.
In deze lifecycle module krijgt u inzicht hoe u door continue verbeteringen van uw service grip krijgt op uw processen op alle niveaus. De training 'ITIL® Continual Service Improvement' behandelt hoe u sturing kunt geven aan de processen. Continual Service Improvement heeft de drive om processen effectiever en efficiënter in te regelen door bijvoorbeeld het meten en evalueren van een service. Door Continual Service Improvement toe te passen krijgt u duidelijk inzichtelijk wat het effect is van een service en hoe deze service ervaren wordt door de klant en leverancier.
Na afloop van de training bent u in staat:
• de noodzaak van Continual Service Improvement toe te passen;
• de Continual Service Improvement principes te begrijpen en te sturen;
• een manier om een Continual Service Improvement plan te adviseren;
• om interne en externe kwaliteit te sturen;
• om innovaties te introduceren en te sturen;
• om risico's, uitdagingen en kritieke succesfactoren te bepalen die behoren bij Continual Service Improvement;
• om veranderprocessen te sturen en te coördineren.
Inclusief
Catering
Lesmaterialen:
• een trainingsmap met daarin de behandelde sheets en de oefeningen
• het cursusboek; Continual Service Improvement
Voor wie
De opleiding is interessant voor ICT professionals met verantwoordelijkheid voor en/of betrokkenheid bij het beheer en verbetering van de ICT- infrastructuur en/of financiële vastlegging van ICT middelen op strategisch niveau, waaronder service- en proces eigenaren. Tevens is deze training geschikt als onderdeel bij het behalen van het ITIL® Expert in IT Service Management Certificaat.
Programma
De doelen van CSI zijn het valideren dat geleverde Services in overeenstemming blijven met de altijd veranderende eisen van de business. De Service Level resultaten in de gaten houden en waar nodig de processen verbeteren. In deze opleiding komen de volgende onderwerpen en competenties aan bod:
• Benchmarking
• Service measurement
• Governance
• 7 stappenmodel
• Service reporting
• Deming cyclus
• Ownership
• Return on investment voor Continual Service Improvement Continual Service Improvement en organisatie veranderingen
Voorkennis
Examen
Na afloop van de cursus kunt u, op verzoek, op de vierde dag ter afsluiting het examen doen. (Kosten €405,- excl. BTW)Het examen wordt in het Engels afgenomen.
Duur training
Klassikaal: 3 dagen
E-Learning: 90 dagen