Leerlijn Accountmanagement
Een leerlijn, in dit geval de leerlijn Accountmanagement, is een met zorg samengestelde verzameling van online leermodules die, binnen het commerciële vakgebied, behoren bij speciaal daarvoor gedefinieerde functies. Het gaat hier om de functie “Accountmanager”.
Elke online leermodule start met een omschrijving van de leerdoelen. Aan het einde van elke leermodule ben je in staat om de kennis die je hebt opgedaan in je commerciële functie toe te passen. Daarnaast dient de leerlijn Accountmanagement als naslagwerk en is één jaar lang, 24/7 tot je beschikking en daarmee uniek in zijn soort.
Omschrijving
Met de Leerlijn Accountmanagement geef je je verkoopvaardigheden een stevige impuls waarmee je jezelf tot volwaardig sales professional ontwikkelt. Als professioneel verkoper wordt van jou verwacht dat je niet alleen beschikt over kennis op het gebied van algemene verkoopgrondslagen en de principes, maar ook de marketingbegrippen kent. Daarnaast heb je inzicht in commerciële processen. Bovendien moet je de vaardigheden bezitten om een succesvol verkoopgesprek te kunnen voeren en te kunnen onderhandelen. Deze kennis en vaardigheden doe je op in deze praktijk- en resultaatgerichte online leerlijn. Dankzij onze succesvolle aanpak krijg je niet alleen vertrouwen in je eigen functie, maar zie je dat, met directe concrete resultaten, ook in je werk terug.
Doelgroep
De Leerlijn Accountmanagement is geschikt voor iedereen die de eigen capaciteiten op het verkoopgebied wil vergroten met als doel om betere verkoopresultaten te behalen. Het is daarnaast bijzonder interessant wanneer je al in een verkoopfunctie werkzaam bent. Bijvoorbeeld als accountmanager of vertegenwoordiger, of als je in de toekomst van plan bent in een verkoopfunctie actief te worden.
Opzet leerlijn
De Leerlijn Accountmanagement is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat
De algemene resultaten zijn dat je leert:
- Een authentieke stijl van communiceren en presenteren te ontwikkelen
- In staat te zijn om op correcte wijze verkoopgesprekken te voeren en daarna om te zetten naar actieplannen
- Accountanalyses te maken en deze om te zetten naar accountdoelstellingen
- Een SMART strategie te maken
- Een praktijkgericht accountplan te maken
- Hoe je accounts beter kunt beheren
- In staat bent om bezwaren te pareren en om een negatief sentiment om te buigen naar een positief resultaat
- Hoe je bestaande en nieuwe relaties kunt versterken
- Betere marges te creëren
- Een positief zelfbeeld en zelfvertrouwen te creëren en dit op een prettige manier weet uit te dragen
Programma
- Introductie tot accountmanagement
- Verkopen en verkopers
- De rol en taak als verkoper
- De verkoopcyclus
- Verkoopsystemen
- Verkoopstijlen
- Verkoopvaardigheden
- Salesgerichte prijscalculaties
- De succesvolle offerte
- De eerste indruk
- Het verkoopgesprek
- Vraag- en luistertechnieken hanteren
- Presentatietechnieken
- Afsluitfase en actiepunten definiëren
- Persoonlijk actieplan
Advies studieduur
121 uur
Online toegang
12 maanden
Examens | Diploma’s | Certificaten
Je schrijft je in voor een examen om een salesdiploma of -certificaat te behalen (als je dat wilt).
Je kunt examens voor Salesopleidingen doen bij Examenbureau LSSO.
Als je een totale opleiding volgt en je aan het einde van de opleiding voldoet aan de slagingsregels, ontvang je een LSSO-diploma.
Informatie over examens, kosten en aanmelding hiervoor tref je aan op
www.examenbureaulsso.nl.
Home