Leerlijn Telefonische acquisitie
De functiegerichte leerlijn Telefonische acquisitie is een met zorg samengestelde verzameling van online leermodules die, binnen het commerciële vakgebied, behoren bij speciaal daarvoor gedefinieerde functies.
Elke online leermodule start met een omschrijving van de leerdoelen. Aan het einde van elke leermodule ben je in staat om de kennis die je hebt opgedaan in je commerciële functie toe te passen. Daarnaast dient de volledige online leerlijn als naslagwerk en is één jaar lang, 24/7 tot je beschikking en daarmee uniek in zijn soort.
Omschrijving
Acquisitie via de telefoon ofwel het voeren van een telefonisch verkoopgesprek, roept bij de meeste mensen terughoudendheid of zelfs angst op. Hoe voorkom je bijvoorbeeld te grote terughoudendheid in telefonische acquisitiegesprekken en krijg je de juiste mensen aan de telefoon? Op welke wijze kun je de bezwaren van de klant omzetten in argumenten die ervoor zorgen dat de klant jouw product koopt? En als laatste, ben je in staat de controle over het gesprek te houden zonder je klanten een naar gevoel te bezorgen?
Met de Leerlijn Telefonische acquisitie kan deze terughoudendheid al snel worden omgezet in enthousiasme. Je krijgt inzicht in je eigen stijl van acquisitie en daarnaast leer je hoe je deze stijl kunt perfectioneren. Je zult merken dat gesprekken voeren gewoonweg leuk zal zijn! Zo zal je allereerst leren om je product en organisatie goed onder woorden te brengen en wat de voordelen van jouw dienst of product voor de klant zijn.
Zodra je goed weet te verwoorden wat je te bieden hebt, kun je inspelen op de specifieke behoeften van de klant. Het opstellen van een belscript is hierbij een efficiënt hulpmiddel, zodat je tijdens de acquisitie altijd een leidraad hebt.
Doelgroep
De Leerlijn Telefonische acquisitie is interessant voor iedereen die werkzaam is in een commerciële functie en zijn of haar kwaliteiten op het gebied van telefonische verkoop en/of acquisitie wil verbeteren.
Opzet leerlijn
De Leerlijn Telefonische acquisitie is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat
De algemene resultaten zijn dat je leert:
- Je bewust van jouw rol te zijn in de opbouw van een gesprek
- Hoe je openingen in het gesprek kunt creëren
- Het gesprek te sturen
- De juiste vragen op het juiste moment te stellen
- Op het juiste moment te luisteren en te herhalen van wat je hebt gehoord
- Om te gaan met bezwaren, klachten en lastige situaties
- Je verbale kwaliteiten naar een hoger plan te trekken
- Hoe je een telefoongesprek positief kunt afronden
- Actieplannen te definiëren
Programma
- Telefoonetiquette; informeren en adviseren
- Klantvriendelijk telefoneren
- Het ontwikkelen en hanteren van belscripts
- Luisteren en vragen stellen
- Stemgebruik
- Het maken van afspraken
- Omgaan met telefonische klachten
- Omgaan met lastige klanten en verbale agressie
- Verkooptechnieken
- Koopmotieven en koopsignalen
- Commerciële gespreksvoering
- Afsluittechnieken en maken van een actieplan
Advies studieduur
44 uur
Online toegang
12 maanden
Examens | Diploma’s | Certificaten
Je schrijft je in voor een examen om een salesdiploma of -certificaat te behalen (als je dat wilt).
Je kunt examens voor Salesopleidingen doen bij Examenbureau LSSO.
Als je een totale opleiding volgt en je aan het einde van de opleiding voldoet aan de slagingsregels, ontvang je een LSSO-diploma.
Informatie over examens, kosten en aanmelding hiervoor tref je aan op
www.examenbureaulsso.nl.
Home