Leerlijn Telefonisch klantcontact
De functiegerichte leerlijn Telefonisch klantcontact is een met zorg samengestelde verzameling van online leermodules die, binnen het commerciële vakgebied, behoren bij speciaal daarvoor gedefinieerde functies.
Elke online leermodule start met een omschrijving van de leerdoelen. Aan het einde van elke leermodule ben je in staat om de kennis die je hebt opgedaan in je commerciële functie toe te passen. Daarnaast dient de volledige online leerlijn als naslagwerk en is één jaar lang, 24/7 tot je beschikking en daarmee uniek in zijn soort.
Omschrijving
De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Vaak is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten en leren hoe je professioneel en vriendelijk een telefoongesprek voert met je klanten? Hoe je structuur en duidelijkheid in je telefoongesprek aanbrengt? En hoe je effectief kunt omgaan met klachten en lastige klanten? Dan is de Leerlijn Telefonisch klantcontact uitermate geschikt voor jou. De training is erop gericht om telefoongesprekken professioneel en klantgericht af te handelen. Je brengt je klanttevredenheid naar een hoger niveau.
Doelgroep
De leerlijn Telefonisch klantcontact is geschikt voor iedereen die in zijn of haar werk telefoongesprekken voert met interne en/of externe klanten.
Opzet leerlijn
De leerlijn Telefonisch Klantcontact is samengesteld op basis van de volgende, onderliggende modules:
- Communiceren via de telefoon
- Verkoop & Communicatie
- Vraag- en luistertechnieken
- Overtuigen en bezwaren weerleggen
- Afsluiten en de Relatiefase
Klik op de bovenstaande links om de volledige omschrijvingen, resultaten en opleidingsprogramma’s van de onderliggende modules te zien.
Resultaat
De algemene resultaten zijn dat je leert:
- Op zakelijke en klantgerichte wijze te telefoneren
- Op professionele en aangename wijze een telefoongesprek te voeren
- Wat klanten van een zakelijk telefoongesprek verwachten
- Je klantgerichtheid en klanttevredenheid te verbeteren
- Effectieve vraag- en luistertechnieken toe te passen
Programma
- Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
- Vergroten van de klanttevredenheid
- Basistelefoonregels en -etiquette
- Verbale versus non-verbale communicatie
- Structuur in je telefoongesprek
- Effectieve vraag- en luistertechnieken
- Klantgerichtheid als attitude
- Omgaan met verschillende typen klanten
- Omgaan met weerstand en klachten
- Je valkuilen aan de telefoon
- Rollenspellen en oefeningen
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan
Advies studieduur
23 uur
Online toegang
12 maanden
Examens | Diploma’s | Certificaten
Je schrijft je in voor een examen om een salesdiploma of -certificaat te behalen (als je dat wilt).
Je kunt examens voor Salesopleidingen doen bij Examenbureau LSSO.
Als je een totale opleiding volgt en je aan het einde van de opleiding voldoet aan de slagingsregels, ontvang je een LSSO-diploma.
Informatie over examens, kosten en aanmelding hiervoor tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.